Ocena konkurencji i obszaru oddziaływania
9 lat temuWykorzystując systemy informacji geograficznej (ang. Geographic Information System, GIS) przygotowaliśmy analizę pokazową dotyczącą oceny konkurencji i obszaru oddziaływania jako podstawy lokalizacji sklepu wielkopowierzchniowego Ocena konkurencji i obszaru oddziaływania.
Analiza to wykonana została we współpracy z firmą WBDATA i wchodzi w zakres dziedziny zwanej geomarketingiem (ang. Market Research). Geomarketing służy do analizowania i modelowania dowolnej części marketingowego mixu, tj. PRODUKTU, CENY, PROMOCJI i GRUPY DOCELOWEJ i ma na celu wykorzystanie lokalizacji geograficznej w procesie planowania i implementacji aktywności rynkowych.
Geomarketing jest to dziedzina wciąż mało znana w Polsce, ale posiadająca ogromny potencjał, ciągle rosnący wraz ze wzrostem ilości i jakości danych oraz możliwości oprogramowania. Przeprowadzona w kontekście konkretnej przestrzeni geograficznej analiza danych o klientach, potencjale rynku i strukturze firmy, dostarcza cennych informacji i wspomaga podejmowanie decyzji biznesowych w zakresie marketingu, sprzedaży produktu i obsługi klienta.