Analizy geomarketingowe
Przygotowane przez nas analizy geomarketingowe wspomagają podejmowanie decyzji biznesowych w zakresie marketingu, sprzedaży produktu i obsługi klienta. Wykonujemy narzędzia, które pozwalają szczegółowo ocenić potencjał wskazanego punktu w zakresie lokalizacji w nim określonej działalności.
Wykonujemy kompleksowe badania geomarketingowe, takie jak:
PROGNOZA POTENCJAŁU WSKAZANEGO MIEJSCA (PUNKTU ADRESOWEGO) – jest to badanie, które pozwala szczegółowo ocenić potencjał wskazanego punktu w zakresie lokalizacji w nim wybranej działalności.
OCENA POTENCJAŁU WEWNĄTRZ OBSZARU DUŻEGO MIASTA – w zakresie lokalizacji wybranej działalności, wraz z wyznaczeniem tzw. białych plam. Tego rodzaju badanie wypełnia lukę pomiędzy badaniem dla całej Polski, a analizami dla wskazanego punktu.
OCENA POTENCJAŁU DLA TERYTORIUM CAŁEJ POLSKI – w celu szukania optymalnych (modelowych) lokalizacji – chodzi o ocenę wzorcowych lokalizacji, celem szukania lokalizacji podobnych do nich.
ANALIZA POJEMNOŚCI (NASYCENIA) – pozwala określić „pojemność” obszaru w zakresie lokalizacji w nim kolejnych wskazanej działalności.
CHARAKTERYSTYKA OBSZARU ODDZIAŁYWANIA – dotyczy charakterystyki obszaru ciążenia (zasięgu rynkowego) – jest mniej złożona od wyżej wymienionych, ale przez to szybsza w realizacji.
Stosujemy rożnego rodzaju kryteria oceny lokalizacji (kryteria geomerketingowe). Ich dobór zależy od wielu czynników takich jak cel analizy, jej zasięg, szczegółowość, dostępność danych. Ich podstawą są dane – zgromadzone dla wybranego obszaru, przetworzone, odpowiednio zwagowane i nałożone na siebie.
Przygotowujemy narzędzia pozwalające ocenić potencjał wskazanego miejsca w zakresie lokalizacji w nim wybranej działalności.
Wybór zasięgu przestrzennego badania zależy od celu i zakresu analizy oraz dostępności danych.
MIKRO – obejmuje lokalizację obiektu i jego bliskie otoczenie.
LOKALNY – obejmuje uwarunkowania lokalizacji obiektu w skali miejscowości.
REGIONALNY – obejmuje uwarunkowania lokalizacji obiektu w skali powiatu lub województwa.
KRAJOWY – obejmuje uwarunkowania lokalizacji obiektu w skali kraju.